Інвестиційні та генпідрядні компанії ринку комерційної нерухомості, перед якими постає питання пошуку нових партнерів по бізнесу, здатних забезпечити поставку необхідних товарів і послуг, вирішують цю проблему найчастіше шляхом організації тендера на поставку.

Теоретично цей метод вигідний і замовникові і виконавцю, адже в умовах прозорої конкурентної боротьби відпадають гірші підрядники, а замовлення отримують ті, хто здатний запропонувати оптимальні умови співпраці перемігши в тендері на постачання. Але чи так це насправді? Чи завжди участь в торгах такого типу дозволяє замовнику отримати найкращий з можливих варіантів задоволення його потреб? Чим тендер на поставку є для підрядника — хорошим інструментом для реалізації свого бізнесу або обтяжливою необхідністю при пошуку замовників? Щоб відповісти на ці питання, варто, напевно, проаналізувати сучасний стан такого явища, як тендер на поставку. Адже в Україні вже склалася певна практика проведення подібного типу торгів, що породила різні відгуки. Зараз торги здійснюються через спеціальні акредитований майданчики, такі як цей tender.uub.com.ua.

Організація проведення тендера на поставку

Організація проведення тендера на поставку — досить трудомісткий процес, який проходить в кілька етапів. Зазвичай все починається з підготовки грамотного і докладного тендерного завдання компанією-замовником. Це може бути технічне завдання або просто вільна форма — скажімо, запит на надання необхідної інформації про компанії. Тобто від замовника потрібно надати достатню інформацію про проект для формування комерційної пропозиції. Головне, щоб така тендерна документація була розроблена грамотно, і отримані пропозиції можна було порівнювати з конкретним критеріям. 

Після того як тендерне завдання підготовлене, формується перелік підприємств, здатних виконати поставлені завдання. Запрошення на участь в конкурсі може бути як публічним, відкритим, так і закритим — в цьому випадку завдання розсилається обмеженому колу компаній. Збираються заявки від організацій, що ознайомилися з коротким описом проекту та висловили бажання взяти участь у конкурсі. Цим компаніям розсилається тендерна документація. Через якийсь час здійснюється збір підготовлених документів, проводиться аналіз комерційних пропозицій від компаній і конкурсний відбір.

В рамках тендеру на поставку порівнюються різні параметри компаній. Як правило, це наявність досвіду реалізації подібних проектів і підкріплене відповідною ліцензією. Варто дослідити результати минулої діяльності компанії, можливо, зв’язавшись з її колишніми клієнтами. Після зіставлення всіх «за» і «проти» відбувається попередній відбір потенційних партнерів і проводяться зустрічі з обраними компаніями. При необхідності організовується другий етап тендера на деталізацію комерційних пропозицій. На підставі запропонованої інформації і приймається рішення, хто виграв тендер. Тільки після всіх цих етапів підписується договір про співпрацю.

У стислому вигляді технологія проведення тендерів виглядає так:

  • складання тендерної документації (завдання на тендер);
  • отримання комерційної пропозиції і необхідної додаткової інформації, документація від претендента для проведення кваліфікації
  • кваліфікаційний відбір;
  • запрошення дати тверду оферту пройти кваліфікаційний відбір;
  • проведення тендерної процедури;
  • укладення договору з переможцем.

Проте, весь процес можна значною мірою спростити, якщо скористатися всеукраїнським порталом Прозорро, де можна провести електронний аукціон. Ось майданчик, який допоможе вивчити цей напрямок більш детально https://tender.uub.com.ua/pro-prozorro/tender-na-remont-aktualnist-v-systemi-prozorro.